Brownie z kaszy jaglanej

15:23:00

brownie z kaszy jaglanej

Dzień dobry w czwartek! Już prawie weekend więc to dobry moment by podzielić się z Wami przepisem, który super sprawdzi się do weekendowej kawy. Uwielbiam piec coś nowego dla moich znajomych i z tego względu postanowiłam w końcu upiec coś z kaszy jaglanej na zeszłotygodniowe spotkanie. Brownie wyszło bardzo, bardzo mokre. Konsystencja była wręcz budyniowa i smakowało rewelacyjnie. 

Składniki:

200g kaszy jaglanej
0,5-1 szklanki mleka
3 łyżki mąki pszennej
4 kopiate łyżki kakao
0,5 szklanki rodzynek
3 łyżki miodu
2 średnie jajka


Przygotowanie:

Kaszę jaglaną gotujemy w dwa razy większej ilości wody z dodatkiem rodzynek. 

Ugotowaną kaszę jaglaną studzimy, dodajemy mleko i następnie blendujemy na gładką masę. Mleko dodajemy stopniowo. W przepisie na bazie, którego tworzyłam swój użyto tylko 0,5 szklanki jednak mi udało się dobrze zblendować kaszę przy użyciu 2 razy większej ilości mleka (używałam blendera do smoothie bo ten blenduje lepiej niż moja ręczna maszyna).  Przy użyciu dobrego ręcznego blendera powinno się Wam udać z mniejszą ilością mleka dzięki czemu ciasto będzie trochę bardziej zwarte i mniej mokre.

Do zblendowanej masy dodajemy pozostałe składniki i całość mieszamy. 

Gotowe ciasto przelewamy do foremki- u mnie standardowa keksówka. 

Pieczemy 45 min w 180 st. C. 

Po wyciągnięciu z piekarnika ciasto będzie sprawiało wrażenie nieupieczonego jednak spokojnie. Po ostudzeniu całość będzie zwarta.

Lubie nietypowe składniki bazowe do ciast? Czym najchętniej zastępujecie mąkę? 

Na blogu pojawił się nowy szablon. Co o nim sądzicie? 


 

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe