Porzeczkowa konfitura z imbirem

12:35:00

sałatka jarzynowa, konfitura, mięso

Znów witam Was w mojej kuchni. Tym razem po raz pierwszy w historii tego bloga chcę się z Wami podzielić przepisem na domowe przetwory. Jeśli macie dostęp do czerwonej porzeczki i chcielibyście zrobić trochę mniej typową konfiturę, która sprawdzi się super zarówno do deserów jak i do pieczonych mięs to warto skorzystać z tego przepisu. Choć zwiększyłam ilość żelfixów z jednego do dwóch w stosunku do pierwotnego przepisu to konfitura wyszła dość lejąca i przypomina formą bardziej sos niż typowy dżem ale i tak jest bardzo smaczna. Jednak jeśli chcecie uzyskać coś o typowej konsystencji dżemu dodajecie jeszcze jeden dodatkowy żelfix. Na pewno warto stopniować sobie ilość chili, którą dodajemy do dżemu. Ja dodałam ostatnio 0,5 łyżeczki i następnym razem na pewno pojawi się go więcej.


A więc przedstawiam Wam: 

Porzeczkową konfiturę z imbirem


Składniki:

2 kg czerwonej porzeczki 
Sok z jednej pomarańczy
Skórka z 2 cytryn
Sok z 1/2 cytryny
1 kg cukru
2-3 żelfixy
1/2-1 łyżeczki chili 
spory kawałek startego świeżego imbiru (u mnie było to 2-3 łyżki)

Przygotowanie:

Jest niesamowicie proste a najbardziej czasochłonną czynnością jest na pewno obieranie porzeczki. 

Porzeczkę szypułkujemy i wrzucamy do garnka. Wszystkie składniki poza cukrem dodajemy do owoców i zagotowujemy całość. Do gotującej się masy owocowej dodajemy cukier i gotujemy całość jeszcze 1-2 min. Gotową konfiturę przelewamy do wcześniej wyparzonych słoiczków i gotowe!

Dajcie znać czy lubicie takie domowe przetwory i czy podoba się Wam mój przepis. 

 

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe