3 sposoby na nietypowe letnie koktajle

12:27:00

Fit girl make somoothie

Witajcie w pierwszym lipcowym tekście! W trakcie ostatnich kilku miesięcy na blogu dominowały teksty związane z podróżami i moim życiem w Szwecji jednak czas mojego pobytu w Szwecji dobiegł już końca a więc i tematy z tym związane również powoli się wyczerpują, choć mam jeszcze kilka wpisów związanych z Erasmusem i samą Szwecją jednak na razie wracamy do kuchni, bo mam dla Was kilka fajnych przepisów.


Muszę przyznać, że w trakcie mojego pobytu w Szwecji bardzo brakowało mi blendera. Nie zabierałam żadnego z Polski a na miejscu nie opłacało mi się w niego inwestować. Mogłam, więc tylko pomarzyć o wszelkich zupach krem i koktajlach. Po powrocie do domu nadrabiam, więc wszystkie zaległości, w szczególności, że akurat mamy pod dostatkiem wszystkich cudownych polskich owoców i warzyw. Dodatkowo postanowiłam skupić się na dostarczeniu do mojego organizmu jak najwięcej witamin w najsmaczniejszy dla mnie sposób, co spowodowało, że zaczęłam trochę bawić się tym, co dodaję do koktajlów.

W ostatnim czasie bazą wyjściową do wszystkich moich koktajli są płatki owsiane i siemię lniane, dzięki czemu koktajl jest bardziej pożywny a takie dodatki dostarczają mi jeszcze ekstra dawkę witamin i minerałów. Jestem przekonana, że nie raz słyszeliście, że po te produkty warto sięgać a siemię lniane to nasze polskie super food. Podobno niesamowicie działa na włosy a że moje są akurat w fatalnym stanie to nie trzeba było mnie dłużej przekonywać by wprowadzić siemię lniane na stałe do mojej diety, bo do tej pory pojawiało się w niej tylko okazjonalnie. Sam kisiel z siemienia nie jest jakoś specjalnie smaczny, więc trafia on, jako dodatek do wszelkich owocowych koktajli, dzięki czemu jest i zdrowo i smacznie. Do samych płatków owsianych, w szczególności do owsianek też bardzo długo nie mogłam się przekonać. Długo kombinowałam więc jak wprowadzić płatki do swojej diety. Kilkoma inspiracjami dzieliłam się już jakiś czas temu. Więc jeśli szukacie ciekawych pomysłów na to jak jeść płatki owsiane sprawdźcie ten tekst. Ale teraz do rzeczy, bo miałam się dzielić pomysłami na koktajle. 

Koktajl #1

Szklanka czarnej porzeczki
Sok z 1 pomarańczy
2 łyżki płatków owsianych
1 łyżka ziarenek siemienia lnianego
1-1,5 szklanki wody


Koktajl #2

Szklanka czerwonej porzeczki
Natka pietruszki
Banan
2 łyżki płatków owsianych
1 łyżka ziarenek siemienia lnianego
1-1,5 szklanki wody

Koktajl #3

Spora garść natki pietruszki
Nektarynka
Mały banan
1 łyżeczka młodego jęczmienia

 Płatki owsiane i siemię lniane zalewamy gorącą wodą i odstawiamy do namoknięcia na około 30 min. Płatków nie powinno jadać się surowo a dzięki temu, że ziarenka siemienia namokną będą lepiej przyswajalne przez organizm. Dodatkowo całość fajnie zagęści wtedy koktajl i sprawi, że będzie on bardziej syty.

Gdy nasza baza wystygnie dodajemy owoce i całość bledniemy.
Ja dorzucam jeszcze kostki lodu by całość była naprawdę zimna.

Co sądzicie o takich propozycjach na koktajle? 

 

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe