Sztokholm- subiektywny przewodnik

00:04:00

Gamla Stan

Kilka dni temu zakończyła się moja przygoda ze studiami w Sztokholmie. Nie mam pojęcia, kiedy minęło mi to 5 miesięcy. W trakcie tych kilku miesięcy udało mi się całkiem sporo w Sztokholmie zobaczyć, więc dziś chcę podzielić się tym, co w mieście spodobało mi się najbardziej.

Muszę szczerze przyznać, że na początku miasto wcale mnie nie zachwyciło i bardzo długo było mi dosyć obojętne jednak z nadejściem wiosny, (która do Sztokholmu zawitała niestety dosyć późno) polubiłam się z tym miastem o wiele bardziej.
rynek Sztokholm

W Sztokholmie na pewno warto odwiedzić centrum miasta, czyli Gamla Stan położone na wyspach Stadsholmen, Riddarholmen, Strömsborg i Helgeandsholmen. Na Starym Mieście zobaczycie m.in. Pałac Królewski, budynki parlamentu, muzeum Nobla czy najwęższą uliczkę w Sztokholmie- Mårten Trotzigs gränd. No i oczywiście rynek, na którym znajdziecie piękne kamieniczki przypominające mi trochę te z wrocławskiego rynku a przy którym znajduje się również budynek Akademii Szwedzkiej gdzie powinniście się zgłosić gdybyście kiedyś odbierali nagrodę Nobla.

W okolicach Gamla Stan znajdziecie wyspę muzeów, na, którą możecie się dostać tramwajem lub łódką. To właśnie tam znajdziecie m.in. muzeum Vasa i Skansen, o których pisałam już wcześniej.

Jednym z ciekawszych miejsc w okolicach Sztokholmu jest na pewno rezydencja rodziny królewskiej-, choć na pewno mniej imponująca niż np. Schonbrunn w Wiedniu jednak dalej jest to miejsce godne odwiedzenia- po więcej zdjęć zapraszam tutaj- Drottningholm

Gdy w mieście zaczynają kwitnąć wiśnie tłumy turystów pojawiają się również w Kungsträdgården gdzie możecie zachywcać się tymi pięknymi drzewami. Jeśli jesteście ciekawi jak to wyglądało wpadajcie na mojego Instagrama. 

Jedną z mniej nietypowych atrakcji Sztokholmu są na pewno stacje metra, o których rozpisywałam się w moim ostatnim tekście. Jeśli jeszcze nie wierzycie, że jest to coś godnego uwagi to koniecznie sprawdźcie wpis na temat tego, które stacje metra wato zwiedzić.

Jeśli planujecie spędzić w okolicach Sztokholmu trochę więcej czasu to warto zwiedzić więcej ciekawych miejsc na terenie archipelagu sztokholmskiego. Jednym z ciekawszych miejsc jest z Park Narodowy Tyresta- czyli part narodowy obejmujący obszary leśne a także piękne jeziora. Warto wybrać się też do jednej z mniejszych miejscowości w okolicach Sztokholmu. Mi udało odwiedzić Vaxholm- piękne, spokojne miasteczko do którego dostaniecie się autobusem bezpośrednio z dworca autobusowego przy KTH.

Jak sami widzicie Sztokholm ma naprawdę wiele do zaoferowania więc jeśli nie macie jeszcze żadnych planów na najbliższe podróże to może warto wybrać się właśnie do Sztokholmu? 

 

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe