Kopenhaga- mój mocno subiektywny przewodnik po mieście

19:50:00

kopenhaga dworzec główny

Jeszcze całkiem na świeżo wpadam do was z relacją z mojego przed majówkowego wyjazdu. Większość z was cieszy się teraz kilkoma wolnymi dniami a ja miałam okazję odpocząć tym razem trochę wcześniej. Wyjazd zaplanowałam już dawno- bilety kupiłam z ponad miesięcznym wyprzedzeniem, dużo wcześniej zarezerwowałam też hostel. Planowanie zwiedzania miasta odłożyłam jednak na sam koniec i skończyło się na tym, że planowałam wszystko już w trakcie drogi jednak udało mi się zobaczyć wszystkie najciekawsze dla mnie miejscówki w Kopenhadze.

W stolicy Danii spędziłam 4 dni- pojawiałam się tam w środę przed południem a wyjechałam w sobotę po 16. Dzięki temu mogłam odwiedzić Kopenhagę na spokojnie i bez większej spiny. 


Jedzenie w Kopenhadze

GoodLife Cafe

Kawiarnia znajdowała się kilka minut od mojego hostelu i to niej miałam okazję jadać śniadania. Od razu zakochałam się w tym miejscu- kawiarnia jest niezwykle mała, z prostym ale niesamowicie pyszny menu. Chyba brakowało mi takich prostych smaków, bo nie pamiętam, kiedy ostatnio tak bardzo smakował mi sok marchewkowy i pełnoziarnista bułka z masłem i serem. Chyba dawno nie czułam się tak dobrze w jakiejkolwiek kawiarni- kelnerka była bardzo sympatyczna a w samym wnętrzu czułam się jak w domu.

Lokalizacja: Stefansgade 12, 2200 Kopenhaga

 Copenhagaen Street Food 

Jeśli będziecie w Kopenhadze koniecznie wybierzcie się do Copenhagaen Street Food na The Paper Island czyli Wyspie Papierowej. Znajdziecie tam street foodowe żarełko z wielu zakątków świata. Ja miałam okazję zjeść pieczonego batata z dodatkami a do tego wypiłam sok z buraków, marchewki, jabłek i imbiru. Muszę przyznać, że było to jedno z lepszych żarelek, jakie jadłam w życiu.

Lokalizacja: PapirØen/The Paper Island, Warehouse 7 & 8
Strona internetowa: Copenhagen Street Food

Andersen Bakery and Cafe

Kawiarnia zlokalizowana blisko dworca głownego zaraz przy Ogrodach Tivoli. Możecie liczyć tam na pyszną kawę i smaczne wypieki. Ja miałam okazję zjeść pysznego croissanta z migdałami ale podobno ich cynamonowe bułeczki są genialne!

Lokalizacja Bernstorffsgade 5, 1577 Copenhagen

Atrakcje Kopenhagi 

 Assistens Kirkegård


Czyli niesamowity cmentarz znajdujący się niedaleko centrum miasta. Gdy w drodze do hostelu postanowiłam skrócić sobie drogę i przejść przez jeden z parków. Byłam bardzo zaskoczona, gdy okazało się, że znalazłam się na cmentarzu. Cmentarz jest ten o tyle nietypowy, że naprawdę wygląda jak park a wielu Duńczyków tak właśnie go traktuje- wiele osób chodzi tam na spacery z dziećmi lub psami, jeździ tam na rowerze lub biega, co było dla mnie na początku bardzo dziwne. Cmentarz ten jest także miejscem pochówku najpopularniejszego Duńczyka- Hansa Christiana Andersena.

Lokalizacja: Kapelvej 4, 2200 København N

Ogrody Tivoli 

Ogrody Tivoli

Czyli najpopularniejszy park rozrywki w całej Skandynawii. Został założony w 1843 roku i jest jednym z największych parków rozrywki na świecie. Sama nie miałam ostatecznie okazji wybrać się do parku jednak słyszałam wiele pozytywnych opini. 

Lokalizacja: Vesterbrogade 3, 1630 København V

Visit Carlsberg czyli Muzem Carlsberga

Muzeum Carlsberga

Browar jest nieznacznie oddalony od centrum miasta jednak warto się do niego wybrać. Muzem jest niewielkie jednak całkiem ciekawe- poznacie historię browaru, dowiecie się skąd wziął się podział na Nowy i Stary Carlsberg, zobaczycie jedną z największych kolekcji butelek piw z całego świata a na sam koniec możecie spróbować jednego z ich piw (1 piwo macie w cenie biletu). 

Lokalizacja: Gamle Carlsberg Vej 11, 1799 Valby

Ogród Botaniczny




Ogród Botaniczny totalnie mnie urzekł. Może to kwestia tego, że przyjechałam do Kopenhagi z zimnej północy gdzie wiosna jeszcze nie dotarła i zachwycały mnie każde oznaki nadchodzącej wiosny ale może to kwestia tego, że jest tam po prostu pięknie! I do tego wejście jest całkowicie za darmo.

Lokalizacja: Øster Farimagsgade 2C, 1353 København K

Mała Syrenka 



Posąg Małej Syrenki znajduje się w porcie w Kopenhadze. Został zamówiony i ufundowany w 1909 roku przez syna założyciela browaru Carlsberg. Jest jednym z symboli stolicy Danii.

Lokalizacja: Langelinie, 2100 København Ø

Wolne Miasto Christiania

To chyba jedno z najsłynniejszych miejsc w Kopenhadze. Dzielnica powstała w 1971 roku kiedy grupa hipisów zajęła stare tereny koszarów. Do miejsca chętnie ściągali narkomani i przestępcy. Mieszkańcy stworzyli własny kodeks zasad obowiązujący m.in. zakaz spożywania twardych narkotyków i biegania po terenie osiedla. Na terenie Christianiany nie można niczego fotografować. Za to na głównej ulicy bez problemu dostaniecie haszysz i marihuanę. 

Lokalizacja: Nordområdet 268, 1440 København K 


Na dziś to tyle. Mam nadzieję, że zachęciłam Was do wybrania się kiedyś do stolicy Dani ponieważ ja kompletnie zakochałam się w tym mieście. Pomimo padającego codziennie deszczu miasto kompletnie się obroniło i mam nadzieje, że jeszcze kiedyś tam wrócę. 
 

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe