Organizacje studenckie- dlaczego warto w nich działać?

16:26:00


Jeszcze za nim zaczęłam swoją przygodę ze studiowaniem wiedziałam, że w ich trakcie nie chcę tylko studiować ale działać też w innych obszarach. Liczyłam, że uda mi się łączyć studia z jakąś dodatkową pracą jednak ostatecznie podejmowałam się tylko wakacyjnych prace. Niestety w ciągu roku akademickiego nigdy nie byłam na tyle dyspozycyjna w sensownych godzinach by moc pracować.

Długo byłam sfrustrowana tym, że nie znalazłam sobie jakiegoś dodatkowego zajęcia jednak w końcu odkryłam jedną z organizacji studenckich, która pomaga studentom przyjeżdżającym na wymiany zagraniczne na moją uczelnię i stwierdziłam, że to jest to, czym chciałabym się zająć. W organizacji działam od kwietnia 2016 roku, więc stosunkowo niedługo. Końcem zeszłego semestru dołączyłam do grona koordynatorów działających w mojej sekcji. Staram się działać jak najlepiej potrafię, bo naprawdę warto a każde zrealizowane zadanie daje Ci ogromną satysfakcję i energię do dalszego działania. Ale dlaczego tak właściwie warto działać w organizacjach studenckich?


 Niesamowite wydarzenia i nowi ludzie

Nigdy nie miałabym okazji poznać tylko wspaniałych ludzi gdyby nie moja działalność w ESN. Dołączenie do studenckiej organizacji, w szczególności, gdy działa ona także poza uczelnią pozwala poznać naprawdę wiele nowych osób z kraju i ze świata. Daje ona także możliwość uczestniczenia w bazie szkoleń i wyjazdów, co pozwoli ci dokształcić się w wielu dziedzinach, w szczególności wszelkich umiejętności miękkich oraz językowych. Mój pierwszy wyjazd był w całości prowadzony w języku angielskim, co samo w sobie było wyzwaniem.

Same studia już nie wystarczą


W czasach, gdy studia może skończyć praktycznie każdy samo uzyskanie dyplomu nie robi już tak wielkiego wrażenia jak kiedyś i na pewno nie gwarantuje ci pewnej pracy. No chyba, że akurat kończysz medycynę. Nie znam bezrobotnych lekarzy, ale jeśli nie jesteś przyszłym  lekarzem lub prawnikiem to najprawdopodobniej będziesz musiał powalczyć o sensowną pracę. Często dodatkowa aktywność na studiach to karta przetargowa, jeżeli chodzi o zdobycie danej posady. Gdy miałam okazję rozmawiać z osobami, które działają w ESN na wyższym szczeblu mówiły one, że w trakcie rozmów rekrutacyjnych częściej byli pytani o swoją działalność w organizacji niż o szczegóły studiów.,

Nowe umiejętności

Działalność w kołach naukowych oraz organizacjach studenckich działających na twojej uczelni to jeden ze świetnych sposobów na zdobycie wielu praktycznych umiejętności- pracy w zespole kompletnie różnych ludzi, załatwianie realnych spraw w realnym świecie. Nie oszukujmy się- projekty na studiach są wielu przypadkach mocno odrealnione a dane podrasowane tak by obliczenia wyszły tak jak powinny. Znam to z autopsji- projektowanie oczyszczalni ścieków nie mając żadnej konkretnej działki na której muszę się zmieścić, bez określonego budżetu i inwestora ciągle kręcącego nosem jest o wiele łatwiejsze niż gdybyśmy uwzględnili wszystkie te czynniki.
Same kwestie formalne, które trzeba załatwić przy organizowaniu wydarzenia, pamiętanie o odbieraniu faktur i ich rozliczaniu z odpowiednią osobą, promocja wydarzeń czy sztuka jak zaangażować osoby w organizacji do działania i pomocy to sztuka, której na pewno warto się nauczyć. Takie organizacje to także wiele osób, które chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i pomogą Ci wielu kwestiach.

A wy? Dlaczego działacie w studenckich organizacjach? A może nie angażowaliście się w taką działalność.

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe