Fotorelacja z Wiednia (dużo zdjęć!)

14:51:00

Ulica w WiedniuW końcu jestem z powrotem! Wracam znów z masą zdjęć. Tym razem mam dla Was fotorelację z wyjazdu majówkowego do Wiednia, który jest dla mnie naprawdę magicznym miastem. Gdy 10 lat temu po raz pierwszy odwiedziłam stolicę Austrii wiedziałam, że jeszcze nie raz wrócę w te wszystkie miejsca w których się zakochałam. Nie myliłam się- do tej pory do Wiednia wróciłam już 4 razy. Za każdym razem z ogromną przyjemnością.

Choć już za pierwszym razem zwiedziłam Wiedeń dość intensywnie to tym razem również odwiedziłam popularne miejsca w Wiedniu, choć w tym razem bardziej w roli przewodnika.

Ulica w Wiedniu

Wiedeń


Hundertwasserhaus

czyli kamienice zaprojektowane przez  Friedensreicha Hundertwassera znajdujące się na rogu Kegelgasse i Löwengasse. 
dom hundertwasseradom hundertwassera

Wzgórze Kahlenberg 

czyli jedno z najbardziej polskich miejsc w całym Wiedniu. To z niego Jan III Sobieski dowodził wojskami podczas Odsieczy Wiedeńskiej. Ze wzgórza rozciąga się piękny widok na miasto. Niestety tym razem pogoda nam nie dopisała i panorama miasta nie była zbyt widoczna.
kahlenberg

kahlenberg

kahlenberg

Prater

park położony nad Dunajem na terenie, którego znajduje się również park rozrywki. 
Prater

Prater


Pałac Schönbrunn

Ogrody Schönbrunn

czyli letnia rezydencja Habsburków jest jednym z najbardziej znanych zabytków Wiednia. W 1996 roku pałac został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.  Schönbrunn to nie tylko pałac ale także piękne ogrody w stylu francuskim których zwiedanie jest darmowe. Na terenie posiadłosci znaduje się także zoo, labirynty, Palmiarnia i Muzeum Powozów. 

Fontanna Neptuna

Ogrody Schönbrunn

Glorietta

Glorietta, Ogrody Schönbrunn

Ogrody Schönbrunn

Ogrody Schönbrunn

Palmiarnia

Ogrody Schönbrunn

Ogrody Schönbrunn

Pozłacany pomnik Johanna Straussa

Ten pomnik znajdujący się w parku miejskich o dla mnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych pomników w Wiedniu i jedno z tych miejsc w których każdy chce mieć swoje zdjęcie.

Złoty pomnik Johanna Straussa

Kościół św. Karola Boromeusza 

Znajdujący się przy Karlsplatz kościół to dla mnie najpiękniejszy kościół w całym Wiedniu. Jak widzicie na zdjęciu plac przed kościołem i pobliski park to miejsce spotkań młodych Austriaków, którzy spędzają tam czas ze znajomymi popijając piwo lub wino. 
Kościół św. Karola Boromeusza

Kościół św. Karola Boromeusza

Muzem Historii Sztuki 

jest jednym z największych muzeów sztuki na świecie. 
Muzeum Historii Sztuki w Wiedniu

 Ratusz

Ratusz w Wiedniu

Belweder 

Belweder w Wiedniu to tak naprawdę dwa budynki. W Górnym Belwederze widoczny na zdjęciu poniżej odbywały się przyjęcia i uroczystości a Dolny Belweder pełnił funkcję letniej rezydencji.  Aktualnie w Belwederze znajduje się muzeum, znajduje się tutaj największa kolekcja dzieł Klimta. 

Belweder w Wiedniu


You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe