Koksowy pudding z tapioki z sosem pomarańczowym

11:48:00

W tym roku na urodziny dostałam naprawdę cudowne prezenty. Jednym z nich była książka Moniki Mrozowskiej Słodkie i zdrowe, czyli desery, które możesz jeść codziennie, w której znalazłam wiele inspiracji na zdrowe desery. Choć niektóre desery są naprawdę proste i były mi znane już wcześniej- np. koktajle lub budyń jaglany to w książce pojawiło się kilka bardzo prostych pomysłów, o których nie pomyślałam wcześniej. Jednym z takich pomysłów są np.  limonkowe lody na bazie awokado albo domowa wersja śliwek w czekoladzie bez dodatku cukru. Znalazłam też dla siebie nowy krem, który będę mogła robić na zmianę z kremem z awokado, banana i kakao. 

pudding z tapioki

Wśród tych wielu świetnych przepisów znalazłam coś, co było dla mnie sporą nowością- bubble wiśniowe. Deser od razu skojarzył mi się z Bubble Tea. Nigdy wcześniej nie miałam okazji pić tego typu napoju i nigdy nie zastanawiałam się nawet, czym są te kuleczki na spodzie. Założyłam, ze są to jakieś żelki jednak okazało się, że wspomniane wcześniej kuleczki to nieznana mi wcześniej tapioka.  Tapioka po ugotowaniu nie ma żadnego konkretnego smaku a smak całego deseru zależy od użytych dodatków. Choć wersja zaproponowana w książce nie do końca przypadła mi do gustu to nie byłabym sobą gdybym nie szukała innych przepisów na wykorzystanie tapioki. W ten sposób trafiłam na przepisy na pudding z tapioki, który przez obecność żelowych kuleczek tapioki ma całkiem nową, ciekawą konsystencję a dzięki mleku kokosowemu i pomarańczy całość smakuje naprawdę świetnie.

Koksowy pudding z tapioki z sosem pomarańczowym 

Składniki /2-4 porcje/
1/3 szklanki tapioki
¾ szklanki mleka
¾ szklanki mleka koksowego (u mnie w wersji domowej, przepis znajdziecie np. u Pauliny Wnuk)
Sok i skórka z jednej pomarańczy
Kiwi lub inne dowolne owoce 

Przygotowanie

Tapiokę namaczamy w mleku i mleku kokosowym około godziny a następnie gotujemy ją przez 15 min, do momentu, gdy kuleczki będą przeźroczyste. Jeżeli masa nie będzie dla ciebie wystarczająco słodka możesz ją dosłodzić. Ugotowaną tapiokę przelewamy do misek i chłodzimy kilka godzin by całość stężała (zaraz po ugotowaniu całość jest jeszcze dość płynna).

W tym czasie startą skórkę z pomarańczy i wyciśnięty sok wraz z łyżką cukru gotuję kilka minut do zgęstnienia.

Gdy pudding będzie gotowy dodaję do niego owoce i pomarańczowy sos. 

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe