Szaleństwo w kuchni i posesyjne refleksje

00:42:00

happy girl with tattoos

Ciągle nie mogę uwierzyć w to, że sesja już za mną a teraz przede mną już tylko formalności związane z oddaniem pracy i jej obroną. Choć sesję skończyłam już w piątek to dopiero wczoraj dotarło do mnie, że to już koniec i jeszcze tylko krok  dzieli mnie od możliwości stawiania dodatkowych trzech liter przed nazwiskiem. WOW. Szacuneczek tak bardzo.

Od momentu gdy wyszłam z ostatniego egzaminu w końcu zaczęło się coś u mnie dziać. Nadrabiam towarzyskie zaległości, wybrałam się do kina na Moje córki krowy (które polecam, całkiem niezły polski film), jutro w końcu wybieram się do teatru a na sobotę planuję dzikie densy. Aż sama w to wszystko nie wierzę.

Z tego całego szczęścia i upajania się wolnością zaczynam zastanawiać się czy nie zacząć jednak studiów dziennych. Legitymacja i zniżki zawsze są spoko. No i szybciej skończę całość studiów. No już sama nie wiem.

W związku z weekendowymi spotkaniami poczyniłam trochę wypieków. Mam więc dla was aż 2 przepisy na szybkie wypieki, które na pewno się wam spodobają. :)

czekoladowe muffinki

Po pierwsze muffinki i to nie byle jakie muffinki. 

To są muffinki na wypasie- czekoladowo-korzenne z dodatkiem śliwkowej nutelli.

 Składniki (na 18 bardzo dużych lub 24 standardowe muffinki):

  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  •  1/3 szklanki oleju
  • 3 jajka
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  •  ¾ szklanki rodzynek
  • 2-3 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • Powidło śliwkowe lub śliwkowa nutella

 Przygotowanie:

1) Suche składniki mieszamy ze sobą, dodajemy rodzynki i skórkę pomarańczową.
2) Mokre składniki łączymy ze sobą a następnie dodajemy łączymy je z suchymi składnikami.
3) Kokilki wypełniamy do połowy, dodajemy małą łyżeczkę powidła a następnie dodajemy resztę ciasta.
3) Muffinki pieczemy około 20-25 min w 180 st. C.


owsiane ciasteczka z rodzynkami


Proste ciasteczka owsiane z bananem.

Po prostu klasyka gatunku choć te są naprawdę bardzo puszyste.

Składniki:

  • 1 duży banan
  • 1 jajko
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka miodu

  •  Po 1 szklance płatków owsianych, otrębów pszennych i mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • Duża garść rodzynek

 Przygotowanie:

1) płynne składniki miksujemy z bananem
2) suche składniki mieszamy ze sobą a następnie łączymy z płynnymi składnikami (cała masa powinna wyjść dość zwięzła i sucha)
3) ciasteczka układamy na blasze i pieczemy około 15 min w 180 st. C

Lubicie takie proste przepisy na słodycze czy stawiacie raczej na coś bardziej wyrafinowanego?   

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe