YOLO czyli o tym czy warto korzystać z życia

22:51:00

dziewczyna siedząca na pniaku

Z czym kojarzy się wam ten słynny tekst YOLO- you only live one. A carpe diem, memento mori? To takie oklepane teksty, które każdy z nas słyszał już, jaki milion razy.

Osobiście YOLO bardzo długo kojarzyło mi się tylko i wyłącznie negatywnie- wiązało się z realizacją debilnych pomysłów bez względu na konsekwencje- bo przecież żałuje się tylko tego, czego się nie zrobiło. No chyba, że robisz coś głupiego i w końcu coś złego się wydarzy- to wtedy faktycznie żałujesz, że to zrobiłeś.

W ostatnim czasie stwierdziłam, że nawet taki oklepany tekst może w jakiś sposób pokazywać moje podejście do życia i wcale nie chodzi o to, że nagle postanowiłam robić te wszystkie debilne rzeczy.  Stwierdziłam po prostu, że nawet YOLO ma swoją drugą, jaśniejszą stroną. Kurczę, bo my wszyscy faktycznie żyjemy tylko raz i jak mawiają babcie nie znamy dnia ani godziny, kiedy wydarzy się coś złego, więc może warto korzystać życia póki jeszcze możemy, bo przecież „stra­ta cza­su jest, po­dob­nie do śmier­ci, nieodwracalna”. (Piotr I).  Skoro nadarza się ku czemuś okazja (nawet, gdy jest to coś trochę szalonego) to może warto zaryzykować? Przecież nie można cały czas być poważnym.

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Bardzo fajnie mieć jakąś motywację, czy tekst który będzie nam przypominał to, że w życiu należy przede wszystkim działać i dążyć do naszych celów, oraz korzystać i doceniać to co mamy. W końcu życie mamy tylko jedno i trzeba przeżyć je jak najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja YOLO nie traktuje aż tak serio, że od razu lece i się prawie zabijam, ale wlasnie tak jak piszesz - decyduje sie czasami na spontaniczne decyzje :)/K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to takie najfajniejsze podejście do życia.

      Usuń
  3. Ja staram się odbierać dni tak jakby każdy był moim ostatnim i staram się cieszyć z tego co mam :) Bardzo lubię też spontany :D
    A słowo "YOLO" słyszałam, ale nigdy nie kumałam o co chodzi :D :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Życie jest stanowczo za krótkie, by być przez cały czas poważnym człowiekiem, który każdą decyzję ma zaplanowaną co do milimetra:)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe