Przepis na jaglane trufle czekoladowe

14:53:00

Jaglane trufle czekoladowe

Gdybym miała prowadzić bloga kulinarnego pewnie nazywałby się: brzydkie-a-dobre, bo tak właśnie jest z moimi daniami. Zazwyczaj smakują naprawdę świetnie jednak strona wizualna często u mnie leży. Inną kwestią jest też to, że nie fotografowanie jedzenia też mi nie wychodzi.
Dzisiaj mam dla was przepis na genialny, mocno czekoladowy deser z kaszy jaglanej, bo czymże jest deser bez czekolady? Sama miałam ochotę na coś słodkiego i zdrowego, czym mogłabym poczęstować gości. Nieskromnie dodam, że zarówno domownicy jak i zaproszeni goście byli zachwyceni i wcale nie przeszkadzało im to, że jedzą w gruncie rzeczy zmiksowaną kaszę jaglaną.

Jaglane trufle czekoladowe

Składniki /20-30 pralin, w zależności od ich wielkości/

  • 3/4 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • Po 3/4 szklanki wody i mleka
  • Tabliczka gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki miodu
Dodatkowo:
  • Gorzkie kakao, wiórki kokosowe, posiekane orzechy lub inne suche produkty nadające się do obtoczenia trufli,
  • Aromaty do ciast

Przygotowanie:

  • Kaszę jaglaną gotujemy do miękkości w wodzie i mleku (zazwyczaj do wchłonięcia płynów).
  • Do gorącej kaszy dodajemy połamaną czekoladę, kakao i miód, (jeżeli zależy wam na zachowaniu wartości miodu spokojnie możecie go dodać wystudzonej masy jednak będzie ona wtedy dużo gęstsza).
  • Całość miksujemy na gładką masę i zostawiamy do wystudzenia.
  • Z chłodnej masy formujemy kuli dowolnej wielkości i obtaczamy je np. wiórkach koksowych. Jeżeli masa jest ciągle zbyt rzadka lub klejąca można się dodatkowo schłodzić je w lodówce lub wspomóc się dwoma łyżeczkami.
  • Do części masy dodałam odrobinę aromatu pomarańczowego, dzięki czemu zyskały całkiem nowy smak, który bardzo kojarzy mi się z Bożym Narodzeniem.

 Przepis przeczytany? To bierzcie się do robienia pralin bo naprawdę są grzechu warte!

You Might Also Like

5 komentarze

  1. jak na zdrowe żarcie wyglądają... bardzo smacznie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do tego wcale nie smakują jak zdrowe żarcie :D

      Usuń
  2. Trufle, jak ja je kocham *.* Na weekend jadę do domu więc postaram się je przygotować ;) Dzięki za pomysł i przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. ajajajaja, dziękuję z góry za lajeczka!

    OdpowiedzUsuń