Słodycze na diecie +dietetyczny sernik z bananami

22:24:00

Stoisko z żelkami na wagę
 Po wielu doświadczeniach zrozumiałam, że nawet na diecie nie można pozbawiać się słodkich smaków. W naturze, jeżeli równowaga zostaje zachwiana wszystko zaczyna zmierzać w kierunku ustabilizowania tego stanu. Dokładnie tak samo wygląda to w przypadku odżywiania. Gdy chcemy schudnąć najczęściej rezygnujemy z jedzenia słodyczy i jest to jak najbardziej słuszne jednak na dłuższą metę bardzo trudno wytrwać w tym postanowieniu. W moim przypadku zawsze szybko kończyło się to powrotem do starych, złych nawyków. Niestety należę do osób, które posiadają słabą silną wolę. Zaskakujące jest jednak to, że odkąd jestem na diecie ułożonej przez dietetyka łatwiej jest mi panować nad moimi zachciankami. Może faktycznie moja dieta była wcześniej źle zbilansowana a chęć na słodycze wynikała z jakiś braków? Na pewno duże znaczenie ma także to, że, na co dzień w moim menu pojawiają się jednak słodkie rzeczy- najczęściej w postaci owoców- zarówno tych świeżych (nawet tych słodkich jak banany i winogrona jednak wtedy owoc stanowi pełnowartościowy posiłek) jak i suszonych. Gdy pojawia się u mnie duża ochota na coś słodkiego zdarza mi się dosładzać coś miodem lub odrobiną cukru, bo najważniejsze w dobrej diecie to zachowanie umiaru. Jednak od czasu do czasu pozwalam sobie na taki słodki deser.

Gdy moja siostra upiekła dzisiaj tartę cytrynową z bezą, która wyglądała genialnie zachowałam stalowe nerwy i nie skusiłam się na ani jeden kawałek. Świadomość, że niedługo upiekę sobie dietetyczny sernik z bananami dodała mi wtedy otuchy. Zainspirowana przepisem autorki bloga w-zielonej-kuchni na ten czekoladowy sernik postanowiłam upiec swoją wersję tego ciasta. Wyszło całkiem nieźle choć następnym razem użyję mniejszej blaszki ponieważ sernik wyszedł niski.

dietetyczny sernik z bananami i rodzynkami








Dietetyczny sernik z bananami

A więc czego potrzebujemy do przygotowania tego ciasta?

 900g chudego lub półtłustego twarogu
4 jajka
2-3 banany
4 łyżki skrobi ziemniaczanej
3 łyżki miodu

Jeżeli lubisz rodzynki warto je dodać- sernik zyska dodatkowy słodki akcent.

Przygotowanie

Jeżeli używasz standardowego twarogu należy go zmielić na gładką masę. Ja używam do tego celu blendera ręcznego, który spokojnie sobie z tym radzi. Masa jest jednak bardzo gęsta, więc ułatwiam sobie sprawę dolewając do twarogu odrobinę mleka.

Do zmielonego twarogu dodajemy pozostałe składniki, całość miksujemy tymi końcówkami do ubijania piany.

 Jeżeli do sernika dodajesz rodzynki namocz je w gorącej wodzie przed dodaniem ich do masy.

Masę serową przelewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Sernik pieczemy przez 60 min w 160 st. C.

Smacznego!

Dajcie znać jak wam wyszedł ten sernik. A może macie jakieś swoje ulubione dietetyczne przepisy.

Źródło zdjęcia barnimages.com

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Brzmi pysznie! ja niestety nie lubię piec, le zdecydowanie uwielbiam jeść!;)

    Pozdrawiam,
    Klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od wczoraj mam u siebie ciasto z bananami, ale chyba nie jest az tak zdrowe :D/K

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki prosty przepis ;) Poza tym odrobinę inny niż wszystkie. Postaram się przygotować w najbliższym czasie jak ogarnę sprawę z piekarnikiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam silną wolę! Ja na sam dźwięk słów: tarta cytrynowa z bezą dostaję ślinotoku ;) A przydałaby mi się dieta, oj przydała. A przepis sobie zapamiętam, bo ten sernik wygląda bardzo smacznie i faktycznie może być dobrą alternatywą dla niezdrowych słodyczy :)

    OdpowiedzUsuń