5 moich ulubionych śniadań

18:22:00

moje ulubione śniadania

Ile razy słyszeliście, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia? Ja pewnie, jakiś milion razy. Od dziecka powtarzają nam to rodzice i dziadkowie, trąbią o tym reklamy zachęcając nas do kupienia cudownych ciasteczek lub płatków śniadaniowych. Sama, choć zawsze starałam się zjeść coś przed wyjściem z domu to większą wagę do śniadań zaczęłam przywiązywać dopiero niedawno. Wcześniej faktycznie na śniadanie zjadałam cokolwiek- owoc, mały jogurt byleby tylko nie wyjść z domu na głodniaka. Tylko w weekendy lub dni wolne przygotowywałam sobie solidniejsze śniadania. Każdy z nas doskonale rozumie, że podczas porannego zabiegania bardzo trudno poświęcić sporo czasu na przygotowanie skomplikowanych dań. 

Gdy przeszłam na dietę i zaczęłam jeść owsianki odkryłam, że można zjeść coś treściwego, co nie będzie wiązało się z dłuższym przygotowywaniem i stertą naczyń do zmywania. Dopiero gdy zaczęłam regularnie  jeść porządne śniadania zauważyłam, że zjedzenie takiego śniadania ułatwia mi trzymać się diety- nie dość, że nie czułam się zmęczona w ciągu dnia to przestałam coraz rzadziej miewam napady głodu i rzadziej odczuwam chęć zjedzenia czegoś nadprogramowego.

Gdy wiem, że rano będę się śpieszyć wieczorem przygotowuję 

nocną owsiankę z dodatkami.

choć w większości przepisów taką owsiankę zalewa się po prostu zimnym mlekiem ja zalewam ją zawsze przegotowaną, gorącą wodą. Od razu dodaję do niej część dodatków-  wiórki kokosowe, rodzynki, przyprawy a rano dorzucam do niej świeże owoce, ewentualnie polewam całość odrobiną syropu klonowego.

Ostatnim moim ulubionym zestawem jest:
  • 7 łyżek płatków owsianych
  • łyżka kokosu
  • garść rodzynek 
  • pomarańcza
  • łyżeczka syropu klonowego
  • 2 łyżeczki mielonego siemienia lnianego.

Gdy mam odrobinę więcej czasu przygotowuję sobie

płatki jaglane na ciepło z mlekiem z dodatkiem owoców. 

Całość gotuje się około 3 minut a otrzymujemy solidny ciepły posiłek na start. W tym przypadku również bawię się dodatkami- dorzucam bakalie i świeże owoce. 

Kolejnym moim ulubionym śniadaniem jest:

 czekoladowy budyń jaglany. 

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Daria Klesyk (@dklesyk)
Mówię wam, to jest dopiero coś!

Wymaga jednak większego zaangażowania i generuje więcej naczyń do mycia więc zarezerwujcie go na jakieś weekendowe śniadanko. 

Składniki:

  • 1/3 szklanki kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki wody
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki kakao
  • cukier lub miód do smaku 
  • sezonowe owoce- najlepiej trochę kwaskowate

Przygotowanie

Kaszę jaglaną przelewamy gorącą wodą by traciła swoją goryczkę a następnie gotujemy ją do miękkości w wodzie i mleku. Kasza nie wchłonie całego płynu, należy więc kontrolować jej miękkość. 
Ugotowaną kaszę wraz z pozostałym płynem przekładamy do blendera, dodajemy kakao i miód. Całość miksujemy na gładką masę. Całość przekładamy do miseczki, na wierzch dodajemy owoce.

Twarogowe placuszki owsiane

to kolejne trochę bardziej absorbująca pozycja jednak gdy tylko mam trochę więcej czas chętnie po nią sięgam. Jednak za każdym razem robię je trochę inaczej- raz dodaję tylko mąkę, raz dorzucam też płatki owsiane lub siemię lniane. Podstawę stanowi jednak zawsze duża ilość twarogu- często jest go nawet więcej niż mąki. Prosty przepis na takie placuszki najdziecie np. na stronie słodkie-rewolucje.

"Jajecznica podrabiana" czyli jajecznica z mlekiem

To takie śniadanie które kojarzy mi się z dzieciństwem. Zawsze robiła mi ją babcia i tata, smażona obowiązkowo na maśle z kromką chleba z masłem. Do 4 jajek dodajemy około 0,5 szklanki mleka. do całości dodajemy odrobinę vegety (tak wiem jakie to niezdrowe jednak tutaj dodaje ona bardzo fajnego smaku). Taką jajecznicę smażymy na maśle.

I to tyle jeżeli chodzi o moje ulubione śniadania. A co wy najchętniej jadacie rano?

P.S. Założyłam dziś Snapchata- jeżeli macie ochotę mnie dodać znajdziecie mnie pod nickiem sohug

You Might Also Like

6 komentarze

  1. takie śniadania zawse wyglądaja tak ładnie...chociaz ja nie lubie rodzynek. I nie lubie rano wstawac, a wieczorem jakos nigdy nie mam motywacji. Mam nadzieje, ze bede jadla super ładne pozywne sniadania po skończeniu szkoły, czyli w sumie za pol roku :D/Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzynki zawsze można zastąpić jakimś innym, ulubionym składnikiem :)

      Usuń
  2. mniaam... same pyszności! :) ja mogłabym codziennie jeść owsiankę na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same pyszności, aż się głodna zrobiłam ;)

    Pozdrawiam, Ila :*
    http://ilonakasprzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie ostatnio odkryłam płatki jaglane :) Mieszam je z zimnym jogurtem greckim, dodaję cukier trzcinowy, wiórki kokosowy, siemię lniane i owoce. Pycha <3 Pewnie na ciepło są jeszcze lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja zazwyczaj jadam owsiankę na miliard sposobów.

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe