Remont małej sypialni

15:12:00

O remoncie swojej sypialni marzyłam od ponad 2 lat. Zrobienie remontu było nawet jednym z moich noworocznych postanowień na 2014 rok. Choć wtedy nie udało się go zrealizować to już rok później pojawiły się na to fundusze.
Nikt z domowników nie dziwił się już, że miałam dość starego wyglądu pokoju. Meble towarzyszyły mi już ponad 14 lat, ściany były brudne a tapeta w kwiatki była po prostu dziecinna. Całość po prostu nie pasowała do 22-latki. Dodatkowo duże meble zagracały i niepotrzebnie pomniejszały i tak już mały pokój. Biurko z nadstawką oraz regał na książki połączony z półkami i szufladami zajmowały całą ścianę a złe wzajemne ustawienie łóżka i biurka sprawiało, że jeden z kątów pokoju wykorzystywany był, jako przechowalnia stolika. Gdy tylko przychodzili do mnie goście stolik trafiał na środek pokoju zajmując znaczną część miejsca nie dając nam zbyt wielu możliwości ruchu. Tyle powodów by w końcu zrobić remont!

Zawsze zależało mi na wykonaniu remontu w przyzwoitej cenie jednak wraz z upływem czasu zaczęłam zastanawiać się czy właściwie powinnam remontować pokój, z którego mogę się wyprowadzić praktycznie na stałe w ciągu najbliższego roku. W momencie, kiedy na moim koncie pojawiła się konkretna suma pieniędzy miałam przed sobą kolejne wakacje i ostatni semestr studiów inżynierskich. Później planuję pójść na studia zaoczne oraz zacząć pracę, więc nie mam pojęcia jak często będę w rodzinnym domu a co za tym idzie w wyremontowanym pokoju. Wszystko będzie zależało od tego czy uda mi się znaleźć w rodzinnym mieście czy na stałe wyprowadzę się do Krakowa. Muszę przyznać, że miałam przed sobą poważny dylemat jednak ostatecznie zdecydowałam się na jak najoszczędniejszy remont.

Szukanie inspiracji

Podasz tych 2 lat planowania remontu obejrzałam jakieś milion inspiracji. Te, które spodobały mi się najbardziej znajdziecie na moich tablicach na Pintereście oraz Weheartit.   Dzięki temu, że miałam bardzo dużo czasu na szukanie kolejnych pomysłów wiele z nich mogłam rozważyć bardzo dokładnie. Marzyłam o ścianie z białą cegłą lub ścianą wyłożoną stylizowanym na podniszczone drewnem jednak po wielu dyskusjach zrezygnowałam z tych pomysłów z powodu tego, że mój pokój stanie się jeszcze mniejszy wizualnie. W pewnym monecie zaczęłam zastanawiać się również nad tapetą z motywem drewna jednak obawiałam się zbyt tandetnego efektu końcowego. Jeżeli chodzi o wybór mebli od zawsze podobały mi się proste, białe meble i w tej kwestii niewiele się zmieniło przez cały okres szukania pomysłów.

inspiracje sypialnia
 Źródło inspiracji: 1/2

Remont

Ostatecznie zdecydowałam się tylko i wyłączne na malowanie ścian bez dodatkowych efektów na ścianach. Kolory, które ostatecznie znalazły się na moich ścianach to odcienie Beztroska Zima i Granat Pierwsza Klasa z serii Dulux EasyCare. Dodatkowo zakupiłam białą farbę do drewna oraz stalową farbę w sprayu do pomalowania metalowych puszek i gałek szafy. Za całość farb zapłaciłam ~230 zł.
 Marzyła mi się wymiana wszystkich mebli w pokoju. Łóżko, choć było ciągle w niezłym stanie było z innej parafii niż reszta mebli, więc wymiana tylko części mebli, znów w innym kolorze nie wchodziła w rachubę. Dodatkowo jak możecie zobaczyć na zdjęciach mojego pokoju przed remontem (link zajdziecie na końcu tekstu) na ścianach znajdują się kolejne drewniane elementy, z którymi trzeba było coś zrobić. Ze względu na to, że nie można było ich zlikwidować (pęknięcia na ścianach) postanowiłam przemalować je tą samą farbą, co ściany.  Ostatecznie ograniczyłam się do wymiany biurka na nowe oraz zastąpiłam szafki komodą a szafy zyskały nowy kolor frontów dopasowany do nowych mebli. Tylko łóżko dalej pozostało z innej parafii jednak mam na nie pomysł. Myślę, że wystarczy ciekawa narzuta by przykryć, chociaż część łóżka.

W pokoju pojawiło się też wiele nowych dodatków. Na ścianie w końcu zawisły ramki które dostałam na urodziny w lutym tego roku. Wymieniłam lampę, na łóżku pojawiły się dekoracyjne poduszki a kolorowe puszki zyskały nowy kolor więc zmiany są naprawdę konkretne. 

Co o nich sądzicie? :) 

Meble i dodatki 1. Biurko, 379 zł  2.Lampa wisząca, 79,99 zł 3. Dywan, 59 zł 4. Lustro 29,99 zł 5. Komoda, 279 zł 6. Poduszki dekoracyjne szara/granatowa, 12,99 zł/szt 7. Zestaw ramek do zdjęć ,64,79 zł


Zdjęcia mojego pokoju.
Schemat pokoju przed remontem
Zdjęcia przed remontem
Pokój po remoncie

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Też mam takie biurko z nadstawką i chętnie wymieniłabym je na jakieś bez niej, ale na razie nie mogę sobie na to pozwolić, bo nie miałabym gdzie poupychać wszystkich gratów. A że mam pokój z siostrą i nie należy on do największych, to trochę wyjaśnia...
    To Twoje lustro strasznie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pościel na pierwszym zdjęciu z tych z inspiracji jest cudowna! *.*

    Pozdrawiam serdecznie, www.polishpea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdecydowanie styl, który lubię. Widzę po zdjęciach, że się udało. Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam biel we wnętrzach. sama mam duży pokój, sypialnię i łazienkę w bieli. zmiana u Ciebie bardzo in plus ;)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe