Weekend w Warszawie

18:40:00

Zamek Królewski, Centrum warszawy, kolumna Zygmunta

W tym roku postawiłam na krótkie wypady po Polsce. Majówkę spędziłam w okolicach Muszyny, w lipcu pojechałam na weekend do Wrocławia a w niedzielę wróciłam z krótkiego wypadu do Warszawy. Tylko wypad nad morze trwał ponad 2 tygodnie. Dwa wjazdy sponsorował Polski Bus- gdyby nie tanie bilety (4zł za bilety do Wrocławia i 9zł do Warszawy) pewnie nie zdecydowałabym się na te wyjazdy. A tak mogę w przyzwoitej cenie zwiedzić ciekawe miejsca.
W Warszawie byłam po raz trzeci. Ze swojego pierwszego wyjazdu do stolicy pamiętam niewiele- Pałac Kultury i zoo. Po raz kolejny stolicę zwiedzałam podczas szkolnej wycieczki w drugiej klasie gimnazjum. Wtedy zwiedziłam wszystkie ważne miejsca na mapie Warszawy- Sejm, Muzeum Powstania Warszawskiego, Powązki, Łazienki, Pałac Kultury i Nauki. Podczas tych dwóch wyjazdów nie pokochałam Warszawy. Wydała mi się ona taka szara i smutna. Ciekawa byłam czy uda mi się ją odczarować podczas kolejnego wyjazdu. Choć nie do końca się to udało to spokojnie mogę stwierdzić, że Warszawa nie jest taka zła jak kiedyś sądziłam. Jednak ciągle nie chciałabym tam zamieszkać.
Tym razem do stolicy wybrałam się z przyjaciółką z liceum. Obydwie bardzo lubimy zwiedzanie na luzie, bez odhaczania kolejnych ważnych punktów, które każdy musi zobaczyć. Często po prostu spacerujemy po mieście, bez szczególnego planu. Tym razem planowałyśmy zwiedzanie w nocy przed wyjazdem.
Ostatecznie zdecydowałyśmy się na Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i Centrum Nauki Kopernik, o którym słyszałam naprawdę wiele dobrego. O ile POLIN trochę mnie przytłoczył ze względu na mnogość informacji i cytatów to wizytą w Koperniku jestem zachwycona. Zetknęłam się nawet z eksponatami związanymi z moim kierunkiem studiów. 


A teraz zapraszam na kilka migawek z miasta.

Most Świętokrzyski, Stadion Narodowy, Warszawa


Ogród botaniczny warszawa

Uliczka na starym mieście, Warszawa

Pałac Kultury i Nauki w Warszawie

You Might Also Like

10 komentarze

  1. Ja już do warszawy wybieram się tyyyyle czasu... I jakoś wybrać się nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjecia ;) bardzo :) Masz oko

    OdpowiedzUsuń
  3. Też byłam w Koperniku, bardzo fajnie nawet jeśli nie jest się dzieckiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Nie sądziłam, że dorosłym też może się tak tam spodobać :)

      Usuń
  4. Warszawa mnie jakoś nie rajcuje, ale uwielbiam PolskiegoBusa i nim podróżuje z Berlina do Katowic za śmieszne pieniążki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie w gruncie rzeczy też nie rajcuje jakoś szczególnie. Jest wiele piękniejszych miejsc jednak pojawiła się okazja wyjazdu więc chętnie z niej skorzystałam.

      Usuń