Movie show #1

20:56:00

Z racji tego, że pogoda nie zachęca do wyjścia z domu mam dla was propozycję trzech filmów, które obejrzałam w ostatnim czasie. Moim zdaniem świetnie nadają się właśnie na takie wieczory gdy macie ochotę po prostu zaszyć się pod kocem i spędzić leniwie czas. 

Z dala od zgiełku, plakat filmowy

Z dala od zgiełku 

Piękne widoki, niezależna kobieta zarządzająca majątkiem odziedziczonym po wujku i trzech różnych mężczyzn starających się o jej względy. Film nie zaskakuje. Łatwo domyślić się jak potoczy się cała historia jednak Z dala od zgiełku ogląda się całkiem przyjemnie. Mnie zachwyciły w szczególności piękne krajobrazy. To lekki film na takie wieczory jak dzisiejszy.

Moja ocena: 6/10
W dobrej wierze, the good lie, plakat filmowy

 W dobrej wierze

W czasie wojny domowej w Sudanie podczas napaści na wioskę giną wszyscy mieszkańcy poza kilkorgiem dzieci. Zdane tylko na siebie dzieci wyruszają przed siebie w kierunku Kenii. Trafiają do obozu dla uchodźców, w którym spędzają 13 lat. W ramach programu pomocy dla uchodźców dostają szansę wyjazdu do Stanów. Po przylocie próbują się odnaleźć w nieznanej dla nich rzeczywistości.  W dobrej wierze to film pokazujący nie tylko wojnę domową a także szok związany z różnicami kulturowymi, z którymi zetknęli się Sudańczycy.

Moja ocena:8/10


Złota dama, plakat filmowy

Złota dama

Film oparty na prawdziwej historii Marii Altmann- Żydówki urodzonej w Wiedniu, która przy pomocy młodego prawnika wytacza proces rządowi Austrii. Batalia toczy się o odzyskanie dzieł zagrabionych przed laty przez Nazistów. Bezprawnie odebrana kolekcja ze słynnym obrazem Klimta na czele znajdują się teraz w austriackich muzeach. Altmann traktuje proces, jako próbę odkupienia win- całe życie czuła się winna z powodu tego, że po wkroczeniu Hitlera do Wiednia z mężem do USA zostawiając w rodzinnym mieście rodziców. Złota Dama to piękny amerykański film gdzie dobro wygrywa ze złem a stare krzywdy zostają w pewnym stopniu naprawione. Film nie kipi jednak patosem i myślę, że warto go obejrzeć.


Moja ocena: 8/10 

Co o nich sądzicie? 
Może widzieliście któryś z nich? 
Jakie filmy oglądaliście w ostatnim czasie?

You Might Also Like

7 komentarze

  1. Chętnie obejrzałabym film "W dobrej wierze" - przyciągnął mnie cytat : "Cuda są dziełem ludzi, którzy nigdy nie przestają wierzyć" :) i widzę, że Twoja ocena tego filmu też jest wysoka, więc warto :) również postać Helen Mirren skłania mnie do przyjrzenia się z bliska filmowi z jej udziałem. Ostatnio oglądałam film "Everest" 3D - niezwykła, prawdziwa historia, która ścisnęła mnie za gardło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo Z dala od zgielku to cos w moim klimacie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żadnego z tych filmów nie widziałam i wszystkie zapowiadają się ciekawie, a najbardziej chyba "W dobrej wierze" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nie obejrzalam zadnego z tych filmow, chetnie sie skusze na jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również nie obejrzałam żadnego ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam tylko o "Złotej damie", ale nie oglądałam. Pozostałe propozycje zapiszę do obejrzenia bo wydają się ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Z dala od zgiełku" od dawna planowałam obejrzeć, ale o " W dobrej wierze" nie słyszałam :) koniecznie muszę nadrobić!

    OdpowiedzUsuń