Mocno orzechowe ciasteczka owsiane

16:00:00

Ciasteczka owsiane, blat, talerz

Kolejny weekend- kolejny przepis. Po cieście marchewkowym kolejny wypiek z dodatkiem orzechów. Jestem wielką fanką domowych owsianych ciasteczek. Te sklepowe tylko sprawiają wrażenie wartościowych. Te domowe są przepyszne a przy tym bardzo zdrowe. Można w nich przemycić tyle zdrowych rzeczy- poza oczywistymi płatkami owsianymi, otręby lub siemię lniane a dodatkowo suszone owoce i orzechy. Dyle dobroci w małych niepozornych ciasteczkach! Moje przez dużą ilość orzechów i czekoladę na pewno nie są nisko kaloryczne jednak ciągle pozostają zdrowe. Poza tym czy wiedzieliście, że orzechy laskowe jedzone w sensowny sposób mogą nawet pomóc przy odchudzaniu? Takie ciasteczka i owoc będą, więc fajnym pomysłem na drugie śniadanie.

Składniki (u mnie 2 blaszki ciastek):

  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 0,5 szklanki otrębów
  • 2 duże łyżki siemienia lnianego
  • 150g zmielonych orzechów laskowych
  • 1 banan
  • 1 gruszka (dobrze sprawdzi się też małe jabłko)
  • 1 jajko
  • 0,5 szklanki mleka
  • 1 łyżka miodu
  • Tabliczka gorzkiej czekolady

Przygotowanie:

  • Owoce blendujemy na gładką masę, dodajemy resztę mokrych składników, znów blendujemy
  • Czekoladę siekamy
  • Wszystkie suche składniki mieszamy, a następnie łączymy z mokrymi składnikami
  • Wykładamy na blaszki za pomocą łyżki. Ciasteczka ze względu na brak mąki mogą się trochę rozpadać- wtedy lepiej jest je formować rękami.
  • Piecz w 180 st. C około 20 min.

Smacznego!

You Might Also Like

12 komentarze

  1. narobiłaś mi smaka, jutro wypróbuję ;)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojeju, coś co uwielbiam. Lubię takie ciasteczka ze zbóż... przeważnie robiłam je jedynie na bazie czekolady, ale może warto spróbować też i z orzechami? Cudownie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam niedawno takie ciasteczka, jedynie dodałam małe kawałki orzechów włoskich, ale jak dla mnie - to właśnie idealny dodatek do takich owsianych ciastek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł z tymi orzechami włoskimi- też je kiedyś dodam.

      Usuń
  4. Zwykle kupowałam takie ciastka, ale odkąd zjadłam takie, które zostały zrobione w domu, przepadłam! Ich smak jest nieziemski, no i są dużo zdrowsze i pożywniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dokładnie tak samo. Odkąd spróbowałam domowych ciasteczek te kupione w sklepie już mi tak nie smakują.

      Usuń
  5. Uwielbiam takie ciasteczka, a Twoja propozycja jest bardzoo kusząca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba bo to taka moja inwencja twórcza. :)

      Usuń
  6. Do wypróbowania tej jesieni :)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Flickr Images

Created with flickr badge.

Subscribe